Nieuws

Nieuws 

Brain blocks:
Een woord,een taal.


Onlangs heb ik een workshop ‘Brain Blocks’ gevolgd bij Stephan van der Ven.
Stephan is een zeer inspirerende professional die al jaren werkzaam is met leerlingen met autisme. Hij heeft een prachtig materiaal ontwikkeld waarmee leerlingen inzicht krijgen in het brein van mensen met en mensen zonder autisme. Leerlingen krijgen inzicht in de manier van denken en hoe deze kan worden veranderd door erover te praten en terwijl zij het ‘ volle’  hoofd weer wat leger maken. Met behulp van de blokjes en ballen is communicatie mogelijk en kan de leerling met autisme beter vertalen wat er in zijn of haar hoofd afspeelt.Er wordt momenteel onderzoek naar gedaan bij de UvA naar het effect van deze methode. Ik ga dit materiaal zeker inzetten bij mijn leerlingen met onder andere ASS, NAH, ADHD.



Master of Evidence Based Innovation in Teaching
In 2016 heb ik mijn universitaire studie afgerond aan de universiteit van Maastricht. Een bijzonder waardevolle studie en een verrijking voor mijn dagelijkse werk. Wilt u hier meer over lezen, kijk dan eens bij de Meesterwerken.


. Download hieronder 'Meesterwerken 7', waarin een samenvatting staat van mijn onderzoek (bladzijde 300-309)


Download


Mijn SKJ registratie heb ik behaald op 27 augustus 2021( SKJ: Stichting kwaliteitsregister jeugdzorg).
Onderwijs en jeugdzorg combineren! Een prachtige combinatie om op deze manier leerlingen  nog efficiënter en met alle zorg omringd zich te laten ontwikkelen.



Elk kind heeft recht op ondersteuning: Haagse remedial teaching praktijk Leuk-Leren viert tienjarig bestaan!

Op 3 oktober 2012 vierde ik het tienjarig bestaan van mijn praktijk voor remedial teaching Leuk-Leren. Leerlingen en oud-leerlingen waren aanwezig om er een groots feest van te maken. We hebben diverse spelletjes gedaan, slagballen, estafette, zaklopen en uiteraard was er voor alle kinderen wat lekkers te eten en te drinken. De leerlingen gingen allemaal tevreden naar huis met een mooi t-shirt.

Share by: